[TR] WDW - Epcot - Juli 2014

Moderator: Benelux Team

Post Reply
Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

[TR] WDW - Epcot - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Tue Oct 07, 2014 3:15 pm

De Experimental Prototype Community Of Tomorrow, oftewel Epcot, begroet ons vandaag!

Image

Bij de entree zeg ik goedemiddag tegen Nick, een TP'er die toen bij de entree van Epcot werkte. Na een kort praatje en een interessante uitlegt hoe ze te werk gaan bij de ingang met My Magic+ is het tijd om Epcot te gaan ontdekken. Door sommige bestempeld als het beste Disney park ter wereld en door andere verafschuwd.

Image

Epcot bestaat uit twee delen, Future World en World Showcase. In Future World staan verschillende paviljoens gericht op educatie. The Land is een paviljoen gericht op, de naam zeg het al, het land in al zijn facetten.

Image

In The Land bevind zich een (tamelijk lelijk) restaurant. The Circle of Life, een natuurfilm met Timon en Pumba. En Living with the Land, een bootjesrit door kassen. Zeer langdradig, gelukkig zou later blijken dat ik Living with the Land de minste attractie in Epcot zou vinden.

Image

The Land huisvest ook de populairste attractie van Epcot. Soarin' laat je vliegen over California.

Image

Het ritsysteem. Ik vind het een beste leuke attractie.

Image

Van de ene topper naar de andere topper. In Epcot loop je er slecht even ver voor als in de Efteling. Mission Space is met haar exterieur een blikvanger.

Image

Tijdens de rit wordt je gelanceerd naar Mars. De 'More intens' versie die wij natuurlijk kiezen trekt aardig wat G's. Ik ben fan van deze attractie, de nummer 1 voor mij in Epcot!

Image

De wachtrij ziet er ook keurig uit. In het centrum van dit ruimtestation kan je het logo van Horizons zien. Een tribute aan de attractie hier eerst stond.

Image

De simulator van Mission Space.

Image

Zo on-disney, maar misschien daardoor toch tof. In de achtergrond zie het Imagination paviljoen. Journey into Imagination With Figment is een aanrader, de beste educatieve attractie in Epcot.

Image

The Seas met Nemo.

Image

World Showcase is het andere deel van Epcot. Rond World Showcase Lagoon staan diverse paviljoens van verschillende landen uit de hele wereld.

Image

Dit is Mexico, met een gezellige overdekte markt.

Image

En de Gran Fiesta Tour, 1 van de slechts twee echte rides in World Showcase.

Image

En toen lag hij in storing. :P

Naast Mexico bevind zich het paviljoen van Noorwegen. In dat paviljoen vind je Maelstrom, de andere ride van World Showcase. Maelstrom heeft -as we speak- zijn laatste operationele dag. (5 oktober 2014) Maelstrom zal plaats maken voor een nieuwe Frozen attractie.

Image

Verschillende paviljoens verder vinden we het Amerikaanse paviljoen met The American Adventure. Een animatronic show over de geschiedenis van Amerika. Er vallen soms flinke gaten in de geschiedenis (Iets met indianen, een burgeroorlog en een recessie in de jaren 30) maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden. Er zullen vele meningen over The American Adventure zijn, 1 ding staat vast: Na deze show ben je weer genoeg geAmerikaniseerd voor de rest van je vakantie.

Image

Op de [s]trap[/s] roltrap richting het theater hing een stukje Nederlandse trots.

Image

En buiten was een coverbandje de hele middag U2 covers aan het spelen.

Image

Her Franse paviljoen, alle paviljoens hadden weer hun eigen charme. Alleen ontbreekt er voor mij toch echt rides in dit deel van het park.

Image

De UK is ook vertegenwoordigt.

Image

Netzoals Canada.

Image

World Showcase heeft ook verschillende films. Maar om 3x naar een 20 minuten lange reclame film te kijken vonden we wat te veel van het goede, dus we kozen voor 1 van de drie films. De keuze viel op O Canada! en dat viel niet eens echt tegen. Als je na de film nou spontaan besloten heb om naar Canada te willen: Loop richting die grote witte bol en vervolgens rechtdoor, uiteindelijk kom je er wel. ;)

Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

Re: [TR] WDW - Epcot - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Tue Oct 07, 2014 3:16 pm

Image

Weer terug in Future World, er staan immers nog ongedane attractie's hier!

Image

Zoals Spaceship Earth in de iconische bol van Epcot. Een attractie waarin de geschiedenis van communicatie verteld wordt.

Image

Drinken proeven van over de hele wereld in de Club Cool winkel, en het is nog gratis ook. :)

Image

Sommige zijn erg lekker (Bibo uit Zuid-Africa bijvoorbeeld) en andere zijn weer niet te zuipen. (Beverly uit Italië)

Image

Tijd voor weer een top attractie. Test Track is samen met Soarin' de enige attractie's met wachtrijen van betekenis. Maar via de Single Riders line toch vele malen kunnen doen.

Image

Je scan je Magic Band bij de scanner om je in de wachtrij gemaakte auto te gaan testen. De attractie zelf heeft een Tron gevoel/uiterlijk, leuke attractie die ook zeer rerideble is.

Image

Een kleine -vaak vergeten- attractie van Epcot is Sum of all Thrills in het Innovations paviljoen. Een kuka robot arm waar je je eigen achtbaan kan ontwerpen en vervolgens uittesten.

Image

Illuminations: Reflections of Earth luid het einde in van de dag in Epcot. Het is de beste vuurwerk show die ik ooit gezien heb, absoluut een must see. De eerste keer keek ik hem vanaf Japan, was op zich een prima plek. De tweede keer stond ik tussen Canada en de UK, en daar was zoveel meer te zien. Dé aanrader om te staan.

Epcot heeft mijn op een positieve manier verrast. Je zal mij meer in Future World dan in World Showcase vinden, want ik doe immers het liefste attractie's. Maar ook World Showcase kan ik zeker waarderen. Als Experimental Prototype Community Of Tomorrow blijft het park altijd in beweging. Dat zie je terug in de geschiedenis van het park maar ook nog nu. Maelstom wordt vervangen voor wat nieuws, en zo zijn er al vele (bijna legendarische) attractie's verdwenen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Epcot over pakweg 10 jaar te bieden heeft aan (ver)nieuw(d)e attractie's.

Post Reply