[TR] Busch Gardens Tampa - Juli 2014

Moderator: Benelux Team

Post Reply
Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

[TR] Busch Gardens Tampa - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Wed Sep 17, 2014 9:18 pm

Voor de pretparkfanaat die enkel uit is op de grootste adrenaline kick is in Orlando op het verkeerde adres. Op een uurtje rijden van Orlando ligt echter het enige park in de regio wat zich een beetje mag vergelijken met Six Flags. Busch Gardens heeft namelijk met 3 B&M's, een Intamin launchcoaster, een old school Schwarzkopf en een GCI woody een flink collectie aan achtbanen.

Image

Klokslag 10u lopen we het park binnen en dat heb ik geweten. Amerikaans patriotisme is best grappig, maar op het moment dat mij gevraagd wordt om nog niet naar binnen te gaan ivm "het eerbied voor het volkslied" gaat mij dat echt wat te ver. Gelukkig had ik mijn kaartje al gescand en 'moest' ( ;) ) ik dus naar binnen, want ik wil de ochtend rush naar de eerste achtbanen niet missen. Die ochtend rush ging ik maken naar Cheetah Hunt, het capaciteits zorgenkindje van het park.

Image

Daar is hij dan, dicht! Iets verder lopen naar Montu? Ook dicht!

Image

Naar Gwazi dan maar? Nee hoor, ook dicht. Het hele park was nog dicht, wat is het punt dan om om 10u al open te gaan vroeg ik lacherig aan een medewerker? De medewerkers namen mijn vraag echter erg letterlijk en verwezen mij door naar de infobalie waar ze wel wat konden regelen. En ja hoor, ik stond daarna buiten met 2 fastpasses per persoon. Slecht openingsbeleid, goed opgelost.

Image

Om 10.50u ging de eerste baan open, SheiKra beginnen we mee.

Image

Toppertje hoor. :C

Image

Heeeerlijk nat!

Image

Hak hem in 2en en je hebt wat wij volgend jaar krijgen. :)

Image

Misschien wel de minste B&M van het park, maar alsnog een beest van een machine.

Image

Een Zierer Force baantje

Image

Next up, Gwazi. Nog zo'n zorgenkindje van het park. Sinds 2012 is 1 kant van deze dualling coaster permanent dicht en heeft de slechtste operations die ik ooit gezien heb bij een GCI. (Stel je Joris en de Draak voor en dan 2x zo langzaam) Gelukkig hebben we deze in de ochtend gedaan, waardoor we maar 20 minuten hebben staan wachten.

Image

in 2011 heeft Gwazi 4 Millennium Flyer treinen gehad. Twee daarvan hebben precies 1 jaar gereden en zijn daarna donor geworden voor de overgebleven treinen.

Image

Ik moet zeggen dan de rit mij mee viel. Ja het is de ruwste GCI die ik gedaan heb, maar ik ken veel slechtere woody's.

Image

Iemand ziet spoken. ;)

Image

Voorgoed gesloten. :(

Image

Busch Gardens ligt midden in een woonwijk, maar in het park is dat totaal niet te merken. The place is huge!

Image

Tijd voor de volgende B&M. Montu wordt bejubeld als potentieel de beste B&M inverted ter wereld, zou dat waar zijn?

Image

B&M verveelt nooit

Image

Busch Gardens heeft helaas netzoals haar zusterpark klusjesbeleid. Voor elke achtbaan moesten je je spullen in een betaald kluisje stoppen. De kluisjes waren dan opvallend genoeg wel twee keer zo goedkoop als in Seaworld.

Image

Ik heb helaas maar twee ritjes kunnen maken, de baan had de dag van mijn bezoek veel te kampen met storingen.

Image

Wachtrijen vielen gelukkig erg mee. Nergens meer dan 20 minuten gezien, op Gwazi en Cheetah Hunt na.

Image

Is Montu echt de ultieme B&M Inverted? Nee, naar mijn mening niet. Daarvoor werd de baan te veel getrimt net voor de Batwing. Is het een goede baan? Absoluut!

Image

Ze hebben ook nog een mooi aangelegde rapid.

Image

Een oude Schwarzkopf is niet het eerste wat je verwacht in een park vol B&M's. Geweldig dat ze zo goed zorgen voor deze oude Scorpion.

Image

De beste loopings blijven die van de heer Schwarzkopf.

Image

De skyride was tussendoor zeer welkom, Busch Gardens Tampa is namelijk grotere dan de Efteling.

Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

Re: [TR] Busch Gardens Tampa - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Wed Sep 17, 2014 9:18 pm

Image

Voor het eerst in meer dan een maand was er leven in Falcons Fury, helaas wel alleen maar testritjes. Maar ik mag nog van geluk spreken, van de 5 grote 'nieuw in 2014' attractie's die ik dit jaar gedaan heb was dit de enige die nog niet open was.

Image

Daar valt hij, zag er indrukwekkend uit. Toen ik er langs liep maakte het mij niet zoveel uit dat hij nog dicht was, maar toen ik de eerste beelden van softopenings zag 3 weken na mijn bezoek deed toch wel een beetje zeer. :( ;)

Image

Ze hadden ook nog een muisje van Mack.

Image

Langzaam vliegen we naar Cheetah Hunt.

Image

In 2011 verrees deze Intamin in het rijk der B&M.

Image

De baan is een beetje vreemd. Aan de enige kant zit er een inversie in, aan de andere kant is de baan best tam. Hangt een beetje tussen een thrill en een family in, maar door de inversie kan je het ook weer niet als family bestempelen.

Image

En ook deze baan heeft operations van niets. Standaard stonden hier alle treinen achter elkaar te wachten. De achterste van de vijf treinen staat dan 8 minuten te branden in de Floridaase zon. (ervaringsdeskundige hier) Cheetah Hunt had dan ook de langste wachtrij van de dag met 60 minuten, gelukkig had ik die fastpasses nog waardoor we er in 10 minuten backseat inzaten.

Image

Fotogeniek is de baan wel.

Image

Dieren en toffe achtbanen is de formule van Buch Gardens.

Image

Tijd voor het hoofdgerecht van vandaag, Kumba!

Image

Beslist de beste baan van het park. Wat heeft deze B&M een power zeg! :C

Image

Met het doen van Kumba heb ik ook de 'Inwerking zijnde B&M Sitdown Bingo' totdat Time Machine weer ergens open gaat.

Image

En daarmee is het rondje Busch Gardens Tampa rond. Tijd voor de rerides! ;)

Image

Ik vind het wel wat hebben die torens.

Image

Zo'n val blijft indrukwekkend.

Image

Busch Gardens is een prachtig park met een stevige collectie achtbanen. Maar het park laat ook flinke steken vallen kwa operations. Steken die bijvoorbeeld zelfs Six Flags niet maakt. En door het wereldklasse beleid dat ze in WDW voeren wordt het hier nog eens extra duidelijk. Heb je niets met dieren en goede achtbanen? Dan kan je beter in Orlando blijven. Maar voor elk beetje achtbaanfan moet Busch Gardens Tampa op het to do lijstje staan als ze in Orlando zijn. Is het niet voor de geweldige Kumba, dan is het wel voor Montu, SheiKra en Scorpion.

Theo Geertsma
Benelux Merchandise

Re: [TR] Busch Gardens Tampa - Juli 2014

Post by Theo Geertsma » Sun Sep 28, 2014 2:30 pm

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens met je zijn Simon. Kumba is inderdaad de topper van het park, Montu een prima baan maar wat mij betreft een beetje overhyped.

Toen ik er was waren de wachtrijen bij Kumba zo'n beetje de kortste van het park (praktisch doorlopen), bij Sheikra het langst (45 minuten aanschuiven). Vond ik helemaal niet erg. :)
Rodelcounter: 100 --- Last: Odenwaldbob

Post Reply