[TR] Taunus Wunderland, Odenwaldbob & kermissen Wiesbaden

Moderator: Benelux Team

Post Reply
Meint Zwama
Teeny Weeny Coaster
Coaster Count: 320

[TR] Taunus Wunderland, Odenwaldbob & kermissen Wiesbaden

Post by Meint Zwama » Wed Aug 06, 2014 9:42 pm

Zomer, zomervakantie! De tijd voor een mooie tripje zou je denken. Nou, dat dacht ik dus ook. In het eerste weekend van juli nam ik deel aan de Expedition Tripsdrill meeting van de ECC. Het programma laat zich raden. Holiday Park, het park van de beroemde Expedition GeForce en Tripsdrill, een typisch Duits parkje met een gloednieuwe achtbaan. Niet de meest verkeerde parken om je zomervakantie mee te openen. Neem daarbij mooi weer en goed gezelschap, en het weekend is top.

Voor het officiële programma was er echter al de heenreis, de heenreis die vroeg begon en laat eindigde. Mede omdat het zuiden van Duitsland niet om de hoek ligt voor iemand uit het noorden van Nederland en mede omdat we nog een paar locaties aandeden.

De eerste van deze locaties was Taunus Wunderland. Een klein Duits freizeitparkje met een met een eigenlijk te hoge entreeprijs. Hier kwamen we na ongeveer 5 uurtjes rijden aan. Na de auto geparkeerd te hebben op de grintparkeerplaats kon het weekend officieel beginnen. Op naar de eerste attractie!

Image

De inspirerende parkeerplaats.

Image

De ingang.

En die eerste attractie werd, als je het toiletbezoek niet meetelt, de Taunusblitz. Een wilde muis van Mack. Hier maakten we ook kennis met het systeem van het park voor vandaag. ‘Ga bij een attractie staan, en met een beetje geluk komt er na een tijdje een operator bij de attractie die je wel even een rondje gunt’. Dankzij dat systeem veranderde duurde het ondanks een volledig lege wachtrij toch nog 10/15 minuten voordat we een ritje konden maken. Zware hobby weer hoor! Op de baan zelf viel niks aan te merken. Gewoon een prima baantje, maar voor ons als fans niet heel bijzonder.

Image

De hoofdattractie van het park, een onvervalste Mack.

Image

Wat was de naam ook alweer?

Image

Het duurde helaas wel een tijdje voor er op dit perron iets van leven zou komen.

Image

Maar uiteindelijk kan er een rondje worden gemaakt!

De volgende attractie werd de flume van het park. Deze flume bestond uit een bochtje, een lift, een turntable, nog een turntable, een drop en een bochtje. Niet heel bijzonder dus. Het beleid van het park was wel bijzonder. Er stond een medewerker bij, en die deed vrijwel niks. Was je brutaal genoeg om te blijven zitten, dan had je nog een ritje te pakken. Jammer weer hoor. Gelukkig zat er ook nog wel wat fatsoenlijk volk bij dat wel uitstapte. De rit was prima. De baan voldeed aan de lage verwachtingen, en hij deed wat hij moest doen. De baan was namelijk aardig nat voor een flume.

Image

Deze elandenkop zong liedjes.

Image

Nattigheid!

Image

Maar wel goedgekeurd.

Nu zou de andere achtbaan van het park aan de beurt zijn, maar we konden in geen velden op wegen een operator ontdekken. Dus we zochten, en kwamen uit bij de Jet Ski. Nouja, als ze daar toch stond gelijk maar een ritje maken. Helaas stelde deze Jet Ski teleur. Het water in de bak stond heel laag, waardoor het bijna onmogelijk was om een golf te maken. Jammer weer dus. Volgende keer beter!

Image

De enige foto die ik heb van deze matige Jet Ski.

Nu was toch echt de achtbaan aan de beurt, als we tenminste eerst een kwartiertje geduld hadden. Er was namelijk een andere attractie die ook nog bestuurd werd door dezelfde operator. Na wat rondkijken, een potje air hockey en ritje op de glijbaan was het eindelijk mogelijk om de bingo te halen. De Drachen Bahn ging open. En wat was het een drakenbaan zeg (haha, geforceerde woordgrap)! Er zaten een paar stevige knikken in. Au! Maargoed, na een paar rondjes mochten we er gelukkig uit. Toen was de bingo binnen! Hoppa!

Image

Wachtend op de operator van de achtbaan.

Image

Dat hoofd ziet er ook al gewoon uit alsof hij je pijn wil doen.

Image

Je kan de knikken wel een beetje zien zitten.

Aangezien we het entreegeld er toch uit moesten halen gingen Barry en ik maar even op de trampolines. Prima trampolines waren het. Altijd grappig om zulk soort dingen ook even mee te pakken.

Image

Alle attracties mee pakken, ook de trampolines.

Na de trampolines was de, wat later bleek, beste attractie uit het park aan de beurt. Een bandenbaan! Bij dit ding was je zelf de operator. Sjouw de band naar boven, leg hem op het platform, ga erin zitten, trek aan het touwtje, en knallen maar! Dit ding was namelijk best goed. Er zat een stevig tempo in, ook wilde de band lekker draaien. Geweldig ding! En het mooie was dat er geen rij was. Dit ding lag namelijk vrij afgelegen, een flink eindje lopen van de rest van de attracties.

Image

Theo keurt de attractie zo te zien goed.

Image

Barry’s band spinde flink. :D

Image

Ik zie theming!

Image

Universal is er niks bij hoor!

De laatste attractie werd de vrije val. Dit was zo’n vrije val van ABC, die een paar keer omhoog en omlaag gaat en tegelijkertijd nog vooruit, achteruit, naar links en naar rechts beweegt. Geweldig ding. Helaas sloegen ook hier de brutale kinderen toe. Er waren namelijk een paar die, bij een wachtrij van 3 ritjes, gewoon bleven zitten. Ze had echter niet gerekend op de brutale Nederlanders die ‘AUS!’ roepen. Daarna ging ze wel weg. Dit torentje gaf een leuk ritje weg. Niet heel extreem, maar leuk om even mee te pakken. Vooral omdat het best een uniek dingetje is (geloof ik).

Image

Het spannendste aan de attractie was of de schoenen onder de attractie zouden vallen of niet. :D

Image

Het is net The High Fall.

En dat was Taunus Wunderland. Ik ben geloof ik niet heel positief over het parkje, maar ik heb me prima vermaakt. Het park bezit een aardig attractieaanbod en met een goed gezelschap vermaak je je er prima. De entreeprijs van 17 euro vind ik echter te hoog voor wat het park biedt.

De volgende locatie was Wiesbaden. In deze plaats waren 2 kermissen waarvan 1 op een Amerikaanse basis. We gingen echter eerst naar de andere, nadat we eerst verdwaald waren geraakt door voornamelijk wegwerkzaamheden.
Reden tot het bezoeken van deze kermis waren een achtbaan en een Huss Booster. Toen we aankwamen bleek er echter nog een achtbaan te staan. Mooie verrassing dus. Helaas bleek de kermis niet 2 uur, maar 3 uur open te gaan. We moesten dus even een uurtje wachten, maar dat was geen probleem. Er waren al wat eettentjes open en op zo’n hete dag als vandaag moest toch een beetje rustig aan gedaan worden.

Na een uurtje wachten hoopte ik als enige van de groep een ritje te maken op de Katz & Maus van Klünder. De rest had hem al gedaan. Er was echter geen enkel leven rond de baan. Na een tijdje besloten we dus maar door te lopen.

Image

Geen ritje voor mij.

Door te lopen naar wat? Naar de Crazy Jungle, een gloednieuwe Big Apple. Hier maakten we maar even een ritje in, voor de credit.

Image

Hopen voor de exploitanten dat het wat drukker dan dit wordt.

Image

Afstrepen maar!

Het interessantere werk stond echter aan de overkant. De Huss Booster was aan de beurt. Toen ik hem zag draaien twijfelde ik nog of ik erin zou gaan, maar aangezien het best een uniek apparaat is besloot ik maar een ritje te maken. En dat was geen verkeerde beslissing. Deze attractie was namelijk geweldig! Door de intensiteit van het apparaat en de hitte werd ik wel een beetje misselijk, maar het was echt awesome hoe dit ding tekeer ging. Geweldig!

Image

Bij nacht veel mooier, denk ik.

Na even kijken of de Katz & Maus al open was, wat niet zo bleek te zijn, besloten we verder te gaan naar de andere kermis. De kermis op de Amerikaanse legerbasis.

Meint Zwama
Teeny Weeny Coaster
Coaster Count: 320

Re: [TR] Taunus Wunderland, Odenwaldbob & kermissen Wiesbade

Post by Meint Zwama » Wed Aug 06, 2014 9:42 pm

Aangekomen was het zoeken naar een parkeerplek, het was namelijk vrij druk. Nadat we die gevonden hadden liepen we naar de kermis toe. We kwamen uit in een feesttent en liepen door, naar de credit, de Doggy Dog, ook een Big Apple. Voordat we deze bereden liepen we eerst een rondje.

Aan de andere kant van het evenemententerrein stond een XXL. De XXL zag eruit als een zeer tof apparaat. Helaas geen ritje in gemaakt. De rit die gegeven werd was niet heel erg lang. Ik vond het toch een beetje zonde om daar 5 euro voor neer te tellen.

Image

Mooi ding, maar ik voor de prijs en de rittijd sla ik hem met liefde over.

Image

Gelukkig is kijken gratis.

Image

Zoefzoef!

Image

Legerbasisdingen.

Image

Amerikaans sfeertje hier.

Toen liepen we langzaam maar weer terug. Met wat tussenstops bij wat eetkraampjes kwamen we weer uit bij de Doggy Dog. Nu maakten we wel een ritje. Ne zoals elke Big Apple was de rit weer niet heel bijzonder, maar ach, je bent een coasterfan of je bent het niet.

Image

Afstrepen maar! Deel II.

Image

Wel een leuk treintje.

Image

Je komt ze ook overal tegen.

En dat waren de kermissen in Wiesbaden. Ik ben niet echt een kermisfan, maar ik hoop me toch goed vermaakt. Vooral mooi om te zien hoe attracties als een Huss Booster opereren, lekker intensief (voor mij dan, de kermisclubbers zullen er vast anders over denken)!

Nu werd het spannend. De volgende locatie zou de Odenwaldbob worden. We zouden hier ongeveer 20 voor 6 aankomen terwijl hij 6 uur sloot. Altijd of er dan nog leven is bij zo’n soort Freizeitanlage. Neem er vooral dan ook bij dat Duitsland om 6 uur moest voetballen, en je bent eigenlijk al doomed.

We besloten het er toch maar op te wagen, en gingen op weg. We gingen door een paar kleine files en besloten later de landweggetjesroute te nemen aangezien de iPhone van Alex een hele dikke file aangaf op onze route. Deze landweggetjesroute beviel goed. Ondanks dat het niet zo snel ging met scherpe bochten en langzame medeweggebruikers reden we er toch een paar minuten af. Uiteindelijk kwamen we ongeveer 10 voor 6 aan bij de Odenwaldbob…

…en er was nog leven! De eigenaar wilde net de boel afsluiten, maar aangezien wij net op tijd waren mochten we nog een ritje maken. En dat bleek een goed ritje. De Odenwaldbob heeft een mooie snelheid, een paar lekkere helixen en wat goede airtimeheuvels. Dat vond ik, iemand die niet vaak rodelt, maar dat vonden mijn reisgenoten, ervaren rodelaars, ook. Een goede baan dus!

Image

Ik zat erin!

Image

Helix!

Image

En weer voorbij.

Na ons ritje kwamen ook de andere 2 auto’s met wat vertraging aan. Ook deze mochten nog een ritje maken aangezien de baan toch nog draaide.

Image

Zoef!

Image

En weer weg.

Wij gingen echter door naar de laatste locatie. Kid’s Inn, hier stond een klein baantje van SBF. Niks bijzonders dus, maar leuk voor de credit. Om half 7 kwamen we aan voor een dichte deur. Door de hitte en amper bezoekers hadden ze boel flinke tijd eerder al dichtgegooid. Niet heel raar, maar wel jammer. Maargoed, je kunt niet alles hebben!

Image

Open tot 7 uur, maar niet vandaag!

Image

Als je dacht dat een Big Apple al triest was…

En dat was het drukke dagje. We hebben maarliefst 5 locaties aangedaan, maar het viel prima vol te houden. Ik heb deze dag weer een aantal leuke dingen gezien en gedaan en niet het gevoel gehad dat ik heel veel moest rushen. Een goed begin van een mooi weekend dus. Op naar de volgende dag!

Theo Geertsma
Benelux Merchandise

Re: [TR] Taunus Wunderland, Odenwaldbob & kermissen Wiesbade

Post by Theo Geertsma » Mon Aug 11, 2014 9:38 pm

Mooie plaatjes Meint.

Het was weer een ouderwetse coaster-rush deze dag, altijd leuk. :)

De odenwaldbob zal ik vast nog wel een keer bezoeken, prima baan was dat. Vooral wel tof dat deze gewoon over een weg heen gebouwd is. Een soort Ravine Flyer IV dus. ;)
Rodelcounter: 100 --- Last: Odenwaldbob

Post Reply