
Daar zijn we dan! We zouden een eendaagse stopover hebben om Ferrari World te bezoeken voordat we doorvlogen naar de Filippijnen.

We vlogen met Etihad, een prima maatschappij met uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel. We waren om half 7 geland en we moesten een kleine 40 minuten wachten om door de douane te komen. Waarna we zijn gaan ontbijten en rondkijken op de luchthaven. We moesten immers de tijd volmaken omdat Ferrari World pas om 11u opende.

Zie ik daar al een achtbaan? Ferrari World ligt een kleine 10km van het vliegveld.

Dat zie ik graag.


Het inkomst plein onder het immense dak. Een kaartje om binnen te komen kost 240 AED, ongeveer 50 euro.
Eten mee naar binnen nemen was ten strengste verboden zeiden de beveiligers bij de tassencontrole. Tenminste, het brood wat we bij hadden voor in het vliegtuig omdat niet iedereen het vliegtuigvoer lust moesten we weggooien, maar alle Mars'en en Snickers mochten zo mee het park in? Vreemd beleid.... :S Na een klein showtje gingen de poorten om pressies 11u open.

Na een beetje doorlopen stonden we als eerste bezoekers van de dag voor de hoofdattractie en de hele reden van het bezoek, Formula Rossa!!


En wat een geweldige baan is het toch! De lancering blijft maar gaan en gaan. De enorme snelheid is heerlijk en zorgt ervoor dat je gezicht helemaal naar achter gedrukt wordt. Door de G-krachten onderaan de eerste heuvel en de airtime bovenaan de heuvel merkte je de trimbreaks vrijwel niet. Wat volgt is een hoge snelheid en laag bij de grond baan met een aantal richtingswisselingen. Een aantal bunnyhops aan het einde ronden de baan af. Het is ideale combinatie voor een goede baan.

Ik was het seizoen 2013 uitgeknald met de RingRacer...

...en seizoen 2014 nog harder in gegaan!

Uiteraard hebben ze meer attractie's dan alleen Formula Rossa. Zoals Speed of Magic, een darkride die dezelfde voertuigen als Spiderman in IOA gebruikt. Het is een combinatie van 3D schermen en decor. Ondanks dat de real life scenes er een beetje goedkoop uitzagen was de algemene rit en het verhaal goed.

In het midden van het park staat deze shot en drop toren van Huss. Helaas is hij al een lange tijd niet meer operationeel en ondertussen van de parkmap verwijdert.

We lopen naar de andere kant van het park voor Fiorano GT Challenge, gelanceerde racing banen van Maurer. Ook deze baan heeft een record in handen. Namelijk de meeste lanceringen ter wereld, welgeteld vier stuks. Voor een achtbaan is de baan misschien best vreemd. Bocht hier, bocht daar, keihard remmen, zeer rap door een ongebankte bocht en weer rap lanceren en dat vier keer achter elkaar. Maar de baan benadert racen in een auto wel heel erg goed en dat is pressies de bedoeling in een park over Ferrari. Maar ook buiten de race ervaring vind ik de baan goed. Remmen, lanceren, bochten, racing, deze baan zou ook in een ander park niet misstaan.

De karretjes zien er geweldig uit en zitten ook nog eens lekker.

De baan laat zich vanuit het park helaas niet makkelijk op de foto zetten.