[TR] WDW - Magic Kingdom - Juli 2014

Moderator: Benelux Team

Post Reply
Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

[TR] WDW - Magic Kingdom - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Fri Sep 05, 2014 8:12 pm

'The place where dreams come true'

Image

In deze vroege ochtend stappen wij iets voor 8u aanboort van een veerboot. Niet de veerboot van het Dordtse Kop van 't Land naar Werkendam die slechts een enkele kilometer van mijn huis ligt. Maar de veerboot van The Transportation and Ticket center over de Seven Seas Lagoon naar het Magic Kingdom!

Image

Reden van dit vroege uur van de dag? Disney's nieuwste speeltje Seven Dwarfs Mine Train! Fastpass+ voor Seven Dwarfs Mine Train was weken van te voren al uitverkocht dus kwamen we vroeg om de grootste drukte voor te zijn.

Image

En we waren niet de enige die het idee hadden om vroeg te komen. De ene helft loopt naar Seven Dwarfs Mine Train, de andere helft naar Queen Elsa en Princes Anna. Wachttijd voor een foto met deze twee characters van Frozen loopt namelijk ook al snel naar de 2u!

Image

Het is even wennen, maar ook dit is een mooi kasteel. Wel iets minder groot dan ik verwacht had.

Image

We bezochten het Magic Kingdom verspreid over twee dagen. Het verslag is dus niet helemaal chronologisch op sommige punten.

Image

Damn :( Seven Dwarfs Mine Train was dicht ivm technische problemen en zou pas later openen. En het zag er niet uit dat het binnen 5 minuten verholpen zou zijn dus we lopen door.

Image

Dan maar verder het park verkennen. Er is namelijk genoeg te doen hier, zoals deze twee Dumbo molens. Twee molens moeten een hemel zijn voor elke ouder die een kind heeft met de Dumbo-or-Die instelling. Wij lopen echter iets verder door naar het echte werk.

Image

Naar The Barnstormer bijvoorbeeld. Een standaard Vekoma kiddy zoals ook in Moviepark Germany staat. Maar Disney zou Disney niet zijn als ze er niet wat aan hebben aangepast. Deze Vekoma kiddy heeft namelijk niet 1, niet twee, maar drie treinen! Er kunnen er maar maximaal twee tegelijk werken, de 3de is voor als 1 trein in storing valt of in onderhoud is.

Image

Central Plaza was helaas een grote bouwput, jammer dat ze dat tijdens het hoofdseizoen doen.

Image

Gezien Seven Dwarfs nogsteeds dicht is lopen we naar [s]Discovery[/s] Tomorrowland. Die verwisseling heb ik vaak gemaakt. :B

Image

Ik had twee dagen van te voren Fastpass+ gereserveerd voor alle drie de Mountains in het Magic Kingdom. Maar gezien Space Mountain in Orlando twee banen heeft moet die natuurlijk twee keer gedaan worden. Space Mountain kan erg druk worden, dat heeft onze tweede dag in het Magic Kingdom toen het Fastpass+ systeem uitviel wel bewezen. Toen stond er op een gegeven moment 3u wachtrij! Al was dat een uitzondering, meestal stond er rond een uur wachtrij. In de vroege ochtend is het nog rustig, dus direct al de eerste baan gedaan. Topbaan, vooral frontseat.

Image

Naast Space Mountain vind je de Carrousel of Progress. Een attractie met een lange geschiedenis. In 1964 heeft deze attractie gestaan op de New York world fair. Daarna is die ingepakt en verscheept naar Anaheim waar hij van 1967 tot 1973 gestaan heeft. In 1975 heropende de attractie in het Magic Kingdom. De Carrousel of Progress is doordat die uit Anaheim komt de oudste attractie van het hele resort en de enige attractie in WDW die Walt Disney ooit zelf gezien heeft.

Image

Van de oudste attractie naar 1 van de nieuwste. Monsters, Inc Laugh Floor is een humoristische attractie en gebruikt dezelfde techniek als Stitch Live in Parijs. Buzz Lightyear's Space Ranger Spin bevind zich ernaast en blijft ook een leuke shooter, gelukkig zonder de mega wachtrijen die Parijs kent. De PeopleMover was helaas dicht voor onderhoud.

Image

Under the Sea - Journey of the Little Mermaid is de nieuwste dark ride van het Magic Kingdom en is geopend in 2012 als onderdeel van New Fantasyland. Ik vind het prachtig dat Disney nog steeds klassieke darkrides bouwt. Niets geen 3D, gewoon lekker in een omnimover langs scene's rijden. Samen met de prachtige muziek van The Little Mermaid zorgt het voor een erg leuke rit.

Image

En het hele gebied ziet er fabuleus uit.

Image

Image

Disney flikt het gewoon keer op keer om mij te verbazen.

Image

Het enige jammere punt aan Fantasyland is toch echt dit. Kinderwagens zover het oog reikt. Hier in de buurt bevind zich ook Mickey's Philharmagic, 1 van de leukere 3D films.

Image

Auw, duidelijk te zien waar ze gestopt zijn met New Fanatsyland. Bovendien is dit de grootste bottleneck van het Magic Kingdom, het is hier altijd koppen lopen. Peter Pan aan de linkerkant is bijna hetzelfde als in Parijs en heeft ook bijbehorende wachtrijen. Hoe grote fan ik vroeger ook was van Peter Pan, ik ga er nu echt niet meer een uur voor wachten. Ik sloeg hem dus zonder pijn in het hart over.

Image

It's a small World is ook even wennen. Geen grote voorgevel, maar weggestopt in een gebouw.

Image

Blijft leuk

Image

Nederland is ook vertegenwoordigt.

Image

Tijd voor de volgende FP+. Ik had ze allemaal in de ochtend gepland. Want op het moment dat je al je FP+'en hebt gebruikt mag je steeds 1 nieuwe reserveren bij de Fastpass+ kiosken. Dat weet niet iedereen en daarom hebben wij aardig wat attractie's met Fastpass+ kunnen bezoeken.

Image

Je weet dat het altijd minder dan in Parijs is. Maar ook deze Big Thunder Mountain valt mij zeer in de smaak. Vooral het trick track gedeelte waar in Parijs de splash zit verraste mij!

Image

Had ik al gezegd dat het druk was? Maar met slim plannen en wat geluk hebben we niet langer dan 30min staan wachten vandaag.

Simon de Bruijn
Treetops

Re: [TR] WDW - Magic Kingdom - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Fri Sep 05, 2014 8:12 pm

Image

Image

Als er 1 attractie in Disney is waar ik altijd gek van blijf is het BTM. :)

Image

Image

In the tiki, tiki, tiki, tiki, tikiroom vinden wij welkome verkoeling. Een klassieker die je in Parijs niet zal vinden.

Image

En hetzelfde geldt voor deze. De Jungle Cruise neemt je mee langs plastic dieren in het bos met een overenthousiaste Skipper. De Amerikanen vinden het geweldig, voor de Europeanen is het maar goed dat ze deze attractie achterwegen hebben gelaten in Disneyland Parijs. Zeker met de geweldige Kilimanjaro Safaris net om de hoek in het Animal Kingdom is dit maar een aanfluiter.

Image

It's the backside of the water! Ehm, right....

Image

The Haunted Mansion is hier een statig landhuis gelegen in het gebied Liberty Square.

Image

The Haunted Mansion heeft door de jaren heen vele opknapbeurten gehad en is daardoor helemaal bij de tijd voor een attractie uit 1971.

Seven Dwarfs Mine train was ondertussen open gegaan en had een wachtrij van 2u, auw. Maar gezien het weer in Central Florida wouden we deze baan gedaan hebben voor 16u, gezien dan de onweersbuien los barsten. We wilden dan toch maar aanschuiven tot het moment waarop ik een castmember bij de ingang hoor zeggen dat er nog Fastpass+ beschikbaar zijn voor vandaag als we die zouden regelen via de FP+ kiosk. Dat laat ik mij niet twee keer zeggen en ik ga vlug naar de FP+ kiosk bij Philharmagic. Daar werd helaas gezegd dat ze de hele dag nog geen FP+ voor Seven Dwars Mine Train hadden gezien. Ze vertelde ook dat ze bij het My Magic+ Service center in de City Hall voor mij wel een FP+ voor Seven Dwars Mine Train op een andere dag zouden kunnen reserveren. De service centers hebben namelijk meer optie's wat betreft FP+ reserveren dan de app en kiosken.

Zo gezegd, zo gedaan. Niet dus. ;) Ook in City Hall konden ze geen Fastpass+ voor ons reserveren. Maar omdat we door het halve park waren gestuurd met valse beloftes kregen we een papieren fastpass. :D En omdat een Amerikaanse vrouw met een hele show vanaf de achterkant van de rij direct aan de buurt wou zijn omdat ze toch echt niet netjes in de rij kon wachten om haar creditcard te koppelen aan haar Magic Band kregen we voor het ongemak ook nog ongevraagd een bon voor gratis ijs. Amerikaanse Disney service en vriendelijkheid op zijn best. :)

Image

Dat ijs hebben we op het terras van Plaza Ice Cream Parlor in Main Street gegeten, het was heerlijk! Ondertussen kwam de parade ook nog langs, perfect timing.

Image

Hoe mooi de wachtrij er ook uitziet, ik ben heel blij dat ik er niet 2u in gestaan heb.

Image

We stappen backseat in en de rit kan beginnen. De rit begint op een Helix achtige manier met een drop direct uit het station. Wat volgt is een erg leuke familiebaan. Het indoor deel is prachtig, maar kort.

Image

Het schommelen merk je verrassend goed en is een erg leuke en speelse toevoeging aan de rit. Klasse werk van Disney en Vekoma.

Image

Splash Mountain mag zicht de best gethematiseerde loge flume ter wereld noemen.

Image

Prachtig station

Image

De eerste rit waren we er vrijwel droog uitgekomen. Dus zonder vrezen stapte we de 3de keer voorin in, nou dat hebben we geweten. ;)

Image

Hoe nat was je dan de 2de keer geworden? Nou niet.

Image

Want we lagen in storing net voor de eerste drop. :P Gelukkig zat we in de schaduw en niet daar in de brandende zon.

Image

Na een kwartiertje werden we geëvacueerd. De trap naast de drop af, door de splashzone van de drop naar buiten toe.

Image

Is this the laughing place?

Image

Liberty Square. The Hall of Presidents in dit gebied hebben we maar overgeslagen, we waren al genoeg geAmerikaniseerd in The American Adventure in Epcot. ;)

Image

Country Bear Jamboree lijkt simpel in het begin, maar verraste mij toch.

Image

Met de Riverboat even een tochtje maken.

Image

Ehem Kapitein, weet je zeker dat we nog in het Magic Kingdom zijn?

Image

De avond valt. Pirates viel hier tegen, veel kleiner en ik was maar aan het wachten op de 2de grote drop die nooit kwam. Wij hebben het zo slecht nog niet in Disneyland Parijs.

Simon de Bruijn
Treetops

Re: [TR] WDW - Magic Kingdom - Juli 2014

Post by Simon de Bruijn » Fri Sep 05, 2014 8:13 pm

Image

The Main Street Electrical Parade kwam voorbij rijden. Lang geleden dat ik die gezien had in Disneyland Parijs, er is veel verandert.

Image

Disney presenteert deze avond drie grote avondshows.

Image

Voor als je vergeten was in welk land we waren...

Image

Next up was Celebrate The Magic. Een show met projectie's op het kasteel en een klein beetje vuurwerk. Het hoogtepunt draait rond "Let it Go" van Frozen.

Image

De afsluiter van de avond was Wishes.

Image

Wishes is best een rustige show. Illuminations viel mij meer in de smaak.

Image

Image

En deze eindknal luid het einde van onze dag in.

Image

De vergelijking met Disneyland Parijs is zoals je merkt snel gemaakt. Het park in Parijs is kwa attractie's en themagebieden op de meeste punten sterker. Maar het Magic Kingdom vaagt Disneyland Parijs weg op gebieden als onderhoud, capaciteit, vriendelijk en service. Daarbovenop komt het veel grotere aanbod van attractie's in Orlando. New Fantasyland heeft mij overdondert in haar pracht en praal. Voor ieder die zegt dat je het Magic Kingdom kan overslaan in Orlando omdat het toch hetzelfde is als in Disneyland Parijs nodig ik graag uit om toch eens een kijkje te nemen in het Magic Kingdom. Het is namelijk verrassend anders!

Post Reply