Tripreport Ferrari World Abu Dhabi 28 februari

Moderator: Benelux Team

Post Reply
Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

Tripreport Ferrari World Abu Dhabi 28 februari

Post by Simon de Bruijn » Tue Mar 25, 2014 8:38 am

Sinds 2010 staat op het Yas Island in Abu Dhabi Ferrari World. Het tot nu toe enige grote pretpark project wat ooit in de Verenigde Arabische Emiraten is doorgegaan. Ferrari World is met uitzondering van hun achtbanen volledig overdekt. Met een vloeroppervlakte van 86.000 vierkante meter is het het grootste indoor attractiepark ter wereld.

Image

Daar zijn we dan! We zouden een eendaagse stopover hebben om Ferrari World te bezoeken voordat we doorvlogen naar de Filippijnen.

Image

We vlogen met Etihad, een prima maatschappij met uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel. We waren om half 7 geland en we moesten een kleine 40 minuten wachten om door de douane te komen. Waarna we zijn gaan ontbijten en rondkijken op de luchthaven. We moesten immers de tijd volmaken omdat Ferrari World pas om 11u opende.

Image

Zie ik daar al een achtbaan? Ferrari World ligt een kleine 10km van het vliegveld.

Image

Dat zie ik graag. 8-)

Image

Het inkomst plein onder het immense dak. Een kaartje om binnen te komen kost 240 AED, ongeveer 50 euro.

Eten mee naar binnen nemen was ten strengste verboden zeiden de beveiligers bij de tassencontrole. Tenminste, het brood wat we bij hadden voor in het vliegtuig omdat niet iedereen het vliegtuigvoer lust moesten we weggooien, maar alle Mars'en en Snickers mochten zo mee het park in? Vreemd beleid.... :S Na een klein showtje gingen de poorten om pressies 11u open.

Image

Na een beetje doorlopen stonden we als eerste bezoekers van de dag voor de hoofdattractie en de hele reden van het bezoek, Formula Rossa!! 8-)

Image

En wat een geweldige baan is het toch! De lancering blijft maar gaan en gaan. De enorme snelheid is heerlijk en zorgt ervoor dat je gezicht helemaal naar achter gedrukt wordt. Door de G-krachten onderaan de eerste heuvel en de airtime bovenaan de heuvel merkte je de trimbreaks vrijwel niet. Wat volgt is een hoge snelheid en laag bij de grond baan met een aantal richtingswisselingen. Een aantal bunnyhops aan het einde ronden de baan af. Het is ideale combinatie voor een goede baan.

Image
Ik was het seizoen 2013 uitgeknald met de RingRacer...

Image
...en seizoen 2014 nog harder in gegaan!

Image

Uiteraard hebben ze meer attractie's dan alleen Formula Rossa. Zoals Speed of Magic, een darkride die dezelfde voertuigen als Spiderman in IOA gebruikt. Het is een combinatie van 3D schermen en decor. Ondanks dat de real life scenes er een beetje goedkoop uitzagen was de algemene rit en het verhaal goed.

Image

In het midden van het park staat deze shot en drop toren van Huss. Helaas is hij al een lange tijd niet meer operationeel en ondertussen van de parkmap verwijdert.

Image

We lopen naar de andere kant van het park voor Fiorano GT Challenge, gelanceerde racing banen van Maurer. Ook deze baan heeft een record in handen. Namelijk de meeste lanceringen ter wereld, welgeteld vier stuks. Voor een achtbaan is de baan misschien best vreemd. Bocht hier, bocht daar, keihard remmen, zeer rap door een ongebankte bocht en weer rap lanceren en dat vier keer achter elkaar. Maar de baan benadert racen in een auto wel heel erg goed en dat is pressies de bedoeling in een park over Ferrari. Maar ook buiten de race ervaring vind ik de baan goed. Remmen, lanceren, bochten, racing, deze baan zou ook in een ander park niet misstaan.

Image

De karretjes zien er geweldig uit en zitten ook nog eens lekker.

Image

De baan laat zich vanuit het park helaas niet makkelijk op de foto zetten.
Last edited by Simon de Bruijn on Tue Mar 25, 2014 8:40 am, edited 1 time in total.

Simon de Bruijn
Treetops
Coaster Count: 413

Re: Tripreport Ferrari World Abu Dhabi 28 februari

Post by Simon de Bruijn » Tue Mar 25, 2014 8:38 am

Image

De mini Ferrari autootjes kunnen uiteraard niet ontbreken.

Image

Yas Waterworld ligt net naast Ferrari World, alle grote glijbanen waren gedeeltelijk gedemonteerd. Ik heb geen idee waarom, sommige glijbanen en Bandit Bomber waren wel open. Helaas had ik er geen tijd voor, het park zag er namelijk schitterend uit.

Image

We lopen iets verder naar Scuderia Challenge dat achterin het park ligt. Het is een F1 simulator waarbij je zelf (uiteraard) over het Yas Marina circuit rijd. Gezien deze attractie een erg lage capaciteit heeft moet je er van te voren een gratis Fast Pass voor halen. Tof ding met erg snelle bewegingen.

Image

De wachttijden vandaag, volgens de operators was het vandaag druk. Alleen bij Formla Rossa moest je overdag wachten, de rest was doorlopen tot het station.

Image

Viaggio in Italia is een Soarin' clone. De overgangen zijn gelukkig een stuk beter dan zijn oudere broers in Disney. Ik vond het een vermakelijke rit.

Image

De mooie dakconstructie.

Image

V12 is een waterbaan door het binnenste van een motor. Redelijk nat, op sommige punten best mooi gethematiseerd, op de meeste punten compleet donker en je moet zeker niet naar links en rechts kijken. Dat laatste punt geldt helaas voor bijna alle attractie's in Ferrari World.

Image

1 van de 2 wachtruimtes voor V12. Denk niet dat die vaak vol staan (nooit).

Image

Wat is het toch een immens gebouw.

Image

Ferrari World heeft verder nog twee 'darkrides' die wat over de geschiedenis van Ferrari vertellen. Leuk voor in een automuseum maar in een pretpark vond ik het slaapverwekkend. De theekopjes attractie Tyre Twist wist ik in een aardige spin te krijgen. Van de twee films die Ferrariwold heeft heb ik alleen Driving with the Champion gedaan, vermakelijke film waarbij de stoelen de grootste attractie is, maar geen hoogstandje. Shows heb ik niet bezocht.

Image

De avond valt langzaam en de wachtrij bij Rossa neemt af tot 1 ritje wachten. We hebben het hele park 3x rond gelopen en alles gedaan wat we wilde doen, tijd om eens te gaan marathonen op Rossa. ;)

Image

Dat is die zeker.

Image

En na 1,5u en tegen de 25 ritjes verveelde die nog steeds niet. :D 8-) Wat een topbaan!

Ferrari World is een erg leuk park en tegen mijn verwachtingen in ook redelijk dagvullend. Maar het halve park draait wel op Formula Rossa, zonder die baan had ik de hele stopover ook niet gedaan in Abu Dhabi. Om 20.00u sloot het park waarna we de taxi weer namen richting het vliegveld. Om 3u 's nachts vertrok het vliegtuig weer.

Image

Jo Pools
Benelux Branch Chairman
Coaster Count: +600

Post by Jo Pools » Tue Mar 25, 2014 1:08 pm

Leuk Trip report! Heb er van genoten.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Theo Geertsma
Benelux Merchandise

Post by Theo Geertsma » Tue Mar 25, 2014 4:22 pm

Leuk verslag Simon. Lijkt me de ideale tussenstop om verder naar Azië te gaan en dat hebben jullie mooi ingevuld. :)

Hadden jullie een auto gehuurd van vliegveld naar Ferrari World? Of met openbaar vervoer / taxi?
Rodelcounter: 100 --- Last: Odenwaldbob

koenzie
Teeny Weeny Coaster

Post by koenzie » Tue Apr 15, 2014 11:01 pm

Lekker uitgebreide TR, hier moet ik toch nog een keer langs, laatste keer was het nog een zandvlakte :D Jammer dat er verder niet zo veel te beleven is nog
- Koen van Dommelen -

huezang

Post by huezang » Sat Dec 13, 2014 5:02 am

i visited UAE but I missed that play to enjoy. Cheers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We offer guaranteed success for 640-911 dumps exam with help of latest 640-911 dumps and goucher practice questions and the exams of www.clarku.edu ccie security Southwestern College

Post Reply